Довідка

про підсумки адаптації здобувачів освіти 5-х класів до навчання в основній школі

У результаті проведеної роботи, вивчив­ши і проаналізувавши адаптованість п’ятик­ласників до навчання в середній школі слід зазначити, що здобувачі освіти 5-х класів в основному адаптувалися до умов навчання в середній школі і почуваються досить комфортно. Їх задовольняє розширення їхнього освітнього простору:різні вчителі, більше предметів, старші здобувачі освіти. Проте проблемою залишається організованість та дисципліна здобувачів освіти, попередження втомлюваності п’ятикласників та дотримання здоров’язберігаючих технологій. Це – напрямок роботи вчителів зі здобувачами освіти 5-х класів.

Успішній адаптації здобувачів освіти 5-х класів до навчання в основній школі сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів, їхній професіоналізм і досвідченість.

Вивчаючи процес адаптації п’ятикласників до умов середньої школи, отримані показники тривожності не є критично вираженим і знаходиться в межах норми. Водночас завдяки даним показникам можна отримати найбільш повну інформацію про особливості виникнення і розвитку тривожності в конкретної дитини для організації оптимальної, результативної взаємодії в процесі навчально-виховної роботи в школі і вдома. Поряд із індивідуальним аналізом характеристик тривожності в окремих підлітків, отримані дані можуть бути використані для оцінки її структурних проявів у шкільних мікрогрупах, сприяти прогнозу успішності шкільного навчання, а також запобіганню розвитку конфліктних ситуацій як між спільнотами учнів окремих класів, так і між школярами і педагогами.

Також, слід відмітити суттєве зниження виявлених учнів зі статусом «лідера». Гіпотетично можна пояснити цей процес неспроможністю сучасних п’ятикласників взяти відповідальність за групу на себе зокрема через вікові особливості та виховні функції родини. Натомість, зниження показників за шкалами «знехтувані» та «ізольовані» учні в класних колективах, приємно вражає та свідчить про достатній рівень профілактичної та виховної роботи з учнями, батьками та педагогами.

Доречно звернути увагу на значний відсоток (близько 30%) низького рівня пізнавальної активності п’ятикласників. Такі діти ставляться до школи негативно або байдуже, відвідують школу неохоче; на уроках часто займаються сторонніми справами, відволікаються, порушують дисципліну, і як наслідок, фрагментарно засвоюють навчальний матеріал. Це вимагає від педагогічної спільноти підвищення рівня фахових компетенцій, наукового методичного забезпечення, а також використання в роботі різноманітних форм роботи з учнями та їх батьками по залученню до навчально-виховного процесу.

На основі отриманих результатів, було розроблено заходищодо роботи з п’ятикласниками їх батьками та класоводами на усунення явища дезадаптації та покращення адаптаційного періоду в здобувачів освіти п’ятих класів:

- індивідуальні консультування батьків здобувачів освіти 5-х класів за запитом: «Вікова психологія: молодший підліток», «Зміни в організмі молодшого підлітка», «Помилки сімейного виховання»; «Як спілкуватися з підлітком»; тощо

- індивідуальні бесіди з класними керівниками про індивідуальні особливості дітей молодшого шкільного та підліткового віку з наданням рекомендацій класним керівникам щодо взаємодії з учнями, підвищення рівня згуртованості, вироблення напрямків супроводження учнів «групи ризику» відповідно до результатів вивчення психологічної адаптації п’ятикласників;

- проведення занять зі здобувачами освіти на теми: «Як подолати тривогу», «Основи спілкування»,

- залучення «ізольованих здобувачів освіти» до життя класу та школи, доручення їм виконання різноманітних справ разом із кращими здобувачами освіти;

- проведення батьківських зборів онлайн на тему: «Адаптація п’ятикласників до навчання у школі», «Психологічні особливості підліткового віку»

- розвивальні заняття з дітьми за програмами «Спілкуємося без конфліктів» «Вчимося спілкуватися»;

розробка пам’яток, рекомендацій, порад

5-А клас

класний керівник: Наталенко Вікторія Володимирівна

5-Б клас

класний керівник: Чупова Анастасія Віталіївна

5-В клас

Кількість опитаних: 28, класний керівник: Уманська Аліна Юріївна

Довідка

про підсумками проведення адаптації учнів 1-х класів до навчання

Вчителі творчо реалізовують завдання освітньої програми, намагаються, щоб освітній процес проходив цікаво, результативно і запам’ятався як вихованцям, так і батькам. Головне, що зрозуміли вчителі – в освітньому середовищі Нової української школи повинен бути баланс між освітніми видами діяльності, ініційованими вчителями, та видами діяльності, ініційованими самими дітьми. Таке середовище забезпечує можливості дітям робити власний вибір, можливості для розвитку та удосконалення наявних практичних навичок, отримання нових знань, розвитку свого позитивного ставлення до інших.

Для попередження можливих негативних явищ на даному етапі розвитку особистості школяра, виявлення труднощів адаптації було проведене спеціальне психологічне дослідження психологом школи Касянчуком Анатолієм Миколайовичем.

Метою даної роботи було дослідження особливостей адаптації до школи та ознак дезадаптації першокласників.

Об’єктом дослідження - виступала адаптація першокласників до навчання у закладі

Предметом дослідження– були взаємовідносини здобувачів освіти з вчителем, батьками і однокласниками, мотивація до навчання.

Узагальнені результати дослідження в 1-А класі виглядають наступним чином (вчитель Орел Наталія Миколаївна)

Узагальнені результати дослідження в 1-Б класі виглядають наступним чином (вчитель Богдан Оксана Петрівна).

Узагальнені результати дослідження в 1-В класі виглядають наступним чином (вчитель Суздаль Любов Іванівна).

Якість знань здобувачів освіти за І семестр 2020-2021 навчального року

Результати моніторингу здобувачів освіти 5-х класів у 2020-2021 навчальному році

Кiлькiсть переглядiв: 686